VIRTUALNI ASISTENT-PROFESIONALNA ADMINISTRATIVNA PODRŠKA VAŠEM POSLOVANJU

Zadnjih godina sve češće nailazimo na pojam virtualnog asistenta kao zanimanja i ono se sve više koristi kod opisa poslovnih aktivnosti, bilo da nudite uslugu ili tražite posao virtualnog asistenta. Pojmovi koji se pritom također koriste, a imaju isto ili približno isto značenje su virtualni osobni asistent, virtualni poslovni asistent, virtualni administrativni asistent, virtualni uredski pomoćnik, virtualni administrativni pomoćnik i slično.

S obzirom na razvoj tehnologije, digitalizaciju poslovanja, razvijenost i popularnost ovog zanimanja u nekim drugim zemljama te na mogućnosti i prednosti koje gospodarski subjekti mogu ostvariti angažiranjem virtualnog asistenta, možemo reći da je u Hrvatskoj ovo zanimanje nešto što tek treba zaživjeti i postati uobičajeno u redovnom poslovanju.

Pa idemo redom dešifrirati tko je virtualni asistent, što on točno radi, koje su prednosti suradnje s virtualnim asistentom i na koji način može pomoći vašem poslovanju.

TKO JE VIRTUALNI ASISTENT?

Virtualni asistent je kvalificirani neovisni profesionalac kojega možete angažirati za obavljanje određenih stručnih poslova iz područja koje pokriva, a bez obveze klasičnog zapošljavanja, odnosno sklapanja ugovora o radu.
Također, angažman virtualnog asistenta ne treba nužno uključivati ni ugovor o djelu kao ni ugovor o autorskom djelu, iako je to također jedna od mogućnosti kada se radi o vremenski definiranoj ili pak projektnoj suradnji.

Virtualni asistent stoga najčešće djeluje u okviru registriranog trgovačkog društva ili pak osnovanog obrta, a u okviru kojih pruža usluge virtualnog asistenta, uz možebitne ostale registrirane djelatnosti.
Opcija angažiranja virtualnog asistenta koji svoje usluge pruža u okviru trgovačkog društva/obrta je financijski svakako isplativija opcija za naručitelja usluge u odnosu na druge oblike suradnje, međutim ovu je stavku potrebno posebno procijeniti za svaki slučaj pojedinačno.
Virtualni asistent izlazi iz tradicionalne uloge djelatnika društva/obrta, on radi i svoje usluge pruža uglavnom s mjesta udaljenog od mjesta naručitelja, i za svoj rad i komunikaciju koristi vlastite resurse, internet i nove tehnologije.
Dakle, sve ono što se tradicionalno radilo u uredu poslodavca, virtualni asistent to sada obavlja iz vlastitog doma/kućnog ureda, ureda na drugoj lokaciji ili pak tijekom putovanja.
Ono što je u cijeloj priči najvažnije je – da se posao odradi profesionalno, sve sukladno dogovoru i naravno u dogovorenom roku.

ŠTO VIRTUALNI ASISTENT RADI?

Neke od usluga koje uobičajeno pruža virtualni asistent:

  • Pisanje različitih tekstova, ponuda, dopisa i ostale dokumentacije
  • Istraživanje tržišta
  • Prijevodi, korektura i lektura
  • Prikupljanje i obrada podataka, projekcije, kalkulacije, tablični i grafički prikazi i izvještaji
  • Priprema za računovodstveno-knjigovodstvene aktivnosti
  • Izrada prezentacijskog materijala
  • Grafički dizajn
  • Održavanje web stranica
  • Upravljanje društvenim mrežama i e-mailom te vođenje online kampanja
  • Promotivne aktivnosti
  • Poslovni planovi i priprema projekata
  • Različite administrativne i organizacijske usluge
  • Korisnička podrška
  • Ostale specijalizirane usluge

Naravno, ne nude svi virtualni asistenti iste usluge i ne nude svi sve usluge. Rad i iskustvo im omogućuju specijalizaciju za određena područja koja su im najzanimljivija ili pak ona u kojima posjeduju najviše iskustva i vještina.
Tako da sam pojam virtualnog asistenta ne podrazumijeva odmah cijelu paletu svih mogućih administrativnih usluga, već se u komunikaciji s istim može dobiti više informacija o uslugama koje pruža i mogućnosti da se eventualno dogovori neka nova usluga za koju virtualni asistent smatra da ju može obaviti profesionalno i u dogovorenom roku.

Ovdje možete vidjeti listu najčešćih poslovnih aktivnosti koje mi pokrivamo u okviru naše usluge virtualnog asistenta, a unutar kojih ima zaista jako puno varijacija i lista zapravo postaje sve duža i duža.

KOJE SU PREDNOSTI SURADNJE S VIRTUALNIM ASISTENTOM?

Neke od prednosti koje smatramo ključnima u suradnji s virtualnim asistentom:

  • Budući da je virtualni asistent i sam mali poduzetnik, iz vlastitog iskustva može najbolje razumjeti potrebe poduzetnika početnika/mikro poduzetnika
  • Široki spektar usluga i niži troškovi u odnosu na administrativnog djelatnika
  • Angažiranje virtualnog asistenta za manje tradicionalne poslovne aktivnosti koje se odrađuju samo periodično ili pak jednokratno
  • Mogućnost dogovaranja paketa administrativnih usluga sukladno potrebama poduzetnika
  • Delegiranjem rutinskih administrativnih poslova poduzetnici se napokon mogu baviti onime što vole raditi kao i razvojem svog poslovanja
  • Rješavanje dosadnih i ponavljajućih administrativnih poslova i papirologije, smanjenje brzorastuće to-do liste i smanjenje količine zadataka i projekata koji čekaju na realizaciju
  • Fleksibilnost u načinu komunikacije (mail, telefon ili online komunikacija), vrstama usluga i rokovima obavljanja istih
  • Mogućnost suradnje s različitih krajeva svijeta uz dobru internetsku vezu, računalo i po potrebi određene online aplikacije
  • Interes za nova učenja i znanja, prilagodba potencijalnim novim potrebama poduzetnika, individualni pristup i susretljivost

NA KOJI NAČIN VIRTUALNI ASISTENT MOŽE POMOĆI VAŠEM POSLOVANJU?

Virtualni asistent može pomoći vašem poslovanju na mnoge načine, a neki od najznačajnijih su:

  • Smanjenje troškova za zapošljavanje novih djelatnika, a što uključuje i bezbrižnost što se tiče godišnjih odmora, bolovanja i ostalih opravdanih perioda kada djelatnici nisu u mogućnosti obavljati svoje redovne poslovne aktivnosti
  • Smanjenje troškova tradicionalne uredske/administrativne opreme i podrške
  • Plaćanje samo naručenih i odrađenih sati/projekata po unaprijed dogovorenim uvjetima, a sve sukladno stvarnim potrebama poslovanja
  • Ušteda vremena i energije koji bi se inače utrošili za obavljanje svakodnevnih ili projektnih administrativnih aktivnosti
  • Podrška oko organizacije, korespondencije, obavljanja telefonskih razgovora, istraživanja… kako bi se poduzetnici mogli baviti svojom primarnom djelatnošću
  • Pojednostavljenje poslovanja i fokusiranje samo na ono što je važno za razvoj poslovanja (realizacija novih ideja, edukacija, networking...)
  • Povećanje produktivnosti, a time posljedično i povećanje profita
  • Pomoć i podrška u ostvarivanju poslovnih ciljeva
  • Više slobodnog vremena za obitelj, odmor i prijatelje, a što će se sigurno odraziti na koncentraciju i efikasnost u poslu

S obzirom na sve ranije navedeno, ali i na činjenicu da će uvijek biti poslovnih aktivnosti, papirologije, zakona, promotivnih aktivnosti, prijevoda i slično, možemo zaključiti kako je posao virtualnog asistenta posao budućnosti. Posebno ako tome pridodamo i nove poslovne običaje i navike te rad od doma i na daljinu, a kao posljedicu trenutne svjetske pandemije uzrokovane virusom Covid-19.  

Virtualni asistent

I ZA KRAJ...

Naravno, za određene poslove i određene potrebe poslovanja zapošljavanje djelatnika i dalje ostaje jedina moguća i jedina prihvatljiva opcija za poslodavca, i u tom kontekstu angažiranje virtualnog asistenta nije prihvatljivo.
Međutim, ako vam treba pomoć vanjskog suradnika, a koja nije ni trajna ni stalna, a ista bi mogla doprinijeti vašoj produktivnosti i rastu vašeg poslovanja, u tom slučaju bi angažiranje virtualnog asistenta bilo prihvatljivije rješenje.
Možda do sada još niste razmišljali o opciji angažiranja virtualnog asistenta, ili niste znali da takva opcija postoji, ali na temelju svega navedenog u ovom članku smatramo da vrijedi razmisliti o istome.

Javite nam se sa svojim pitanjima, idejama i kombinacijama!
Napišite nam koji biste dio administrativnih poslova voljeli delegirati drugima, koje su to „male“ stvari koje morate odrađivati iako ste svjesni da bi to isto vrijeme utrošeno u „velike“ stvari donijelo bolje rezultate vašem poslovanju.
Koje su to aktivnosti koje trebate, a nikako da ih odradite; koje su to aktivnosti koje vam stalno više nad glavom i opterećuju vas, a ne nalazite dovoljno vremena i energije da ih odradite...?

Čekamo vas ovdje!

Ako želite delegirati aktivnosti koje ne stignete, ne znate ili ne želite raditi i želite uživati u svom poslu, virtualni asistent je pravo rješenje za vas.

Jer ne morate baš sve odraditi sami 😊

 

 

Imate li pitanja iz područja knjigovodstva, poslovnog planiranja ili administracije?